Adóigazgatási Szakügyintéző Fizetés

Balcsi.Net - Országos Kéktúra - Keszthely-Tapolca

Monday, 19-Aug-24 10:21:13 UTC

Országos Kéktúra (Keszthely - Tapolca) képek - útvonal - térkép - leírás A körforgalomnál kelet felé, a Gyenesdiás irányába folytatjuk utunkat. A Tourinform iroda és a Községháza között induló Hunyadi János utcán rátérünk a hegyek közé induló, enyhén emelkedő aszfaltútra. Lehet látni következő állomásunkat, a Festetics-kilátót. Idővel az aszfaltút erősen emelkedni kezd, de a kék jelzés egyenesen halad tovább egy földúton. An! GPS: 46. 9853 17. 9797 Megközelítés: Alsóörs, Strand sétány. Gyermekek: 4 – 18 éves korig 7. 500/fő; 5. 500/kedv. Balcsi.net - Országos Kéktúra - Sümeg-Keszthely. (gyerm., nyugd. ) A strandbelépők és szolgáltatások ára bankkártyával és SZÉP kártyával is fizethető! Keszthely-Tapolca Balra kitérőt tehetünk a Festetics kilátóhoz, jelzésünket követve egy erős lejtős rész után megérkezünk a Nagymezőre. A túrázókat itt esővédő ház és pihenőpadok várják. Érdemes megcsodálni a gyönyörű panorámát Keszthely és a Balaton irányában. Továbbindulva az aszfaltút hajtűkanyarjába ráfordulunk az onnan induló földútra. Itt a kék és piros jelzések együtt haladnak tovább, és hamarosan egy rét szélére visznek ki.

1. Országos Kéktúra igazolófüzet, Országos Kéktúra útvonalvázla
  2. Balcsi.net - Országos Kéktúra - Sümeg-Keszthely
  3. Az Országos Kéktúra atlasz II. (Dunántúl) Kéktúra kalauz Car
  4. Könyv: Országos Kéktúra turistaatlasz és útikönyv 2.

Országos Kéktúra Igazolófüzet, Országos Kéktúra Útvonalvázla

A környék ismeretlen volt számunkra, egyikünk sem túrázott még erre. A sümegi vár vagy Hévíz ugyan a gyakran kipipált turistacélpontok közé tartozik az országban, de a környék egyéb látnivalóiról nem sokat tudtunk. A Kéktúra ezúttal sem okozott csalódást. Az Országos Kéktúra a világ legjobbjai között A 2020-ra leginkább ajánlott 25 utazási célpont közé sorolta a Magyarországon átívelő Országos Kéktúrát a National Geographic nemzetközi honlapja. A túraútvonal olyan látványosságok között áll helyt, mint a Kalahári sivatag, az ausztriai Hochalpenstrasse vagy a Grand Canyon vadregényes sziklavilága. Ha nyitott szemmel járunk, a kéktúra a földünkről is mesél Az országos kéktúra Boldogkőváralja és Putnok közötti szakasza változatos tájakon halad keresztül, és számos geológiai érdekességet rejt. Ezekből mutatunk be egy kis válogatást, miután végigjártuk a 133 kilométert a Cserehát és az Aggteleki-karszt vidékén. Könyv: Országos Kéktúra turistaatlasz és útikönyv 2.. Végiggyalogoltunk a nagy magyar Alföldön Aki azt gondolja, hogy a síkságon való poroszkálás nem kihívás, óriásit téved.

Balcsi.Net - Országos Kéktúra - Sümeg-Keszthely

Sajnos Regécen is, egyre több más településhez hasonlóan egymás után zárják le a köztéri vízcsapokat, szerencsére a templom alatt, a szelektív hulladékgyűjtő konténerek mellett álló kék csap még működött a bejárás időpontjában. forrás: -hörpölin- Az Országos Kéktúra további útvonalai Zemplénben: Regéc - Makkoshotyka Makkoshotyka - (Sátoraljaújhely) Bányi-nyereg (Sátoraljaújhely) Bányi-nyereg - Füzér Füzér - Hollóháza; Kéktúra emlékmű

Az Országos Kéktúra Atlasz Ii. (Dunántúl) Kéktúra Kalauz Car

Figyelem: a jobbra leágazó utat, melyen a kéktúra továbbvisz, nem itt találjuk meg, hanem nagyjából 50 méterrel visszafelé, egy keskeny, benőtt ösvény formájában! A jelzéseket ezen a szakaszon elég jól észre lehet venni, legyünk figyelmesek, mikor a nyiladékokban haladunk! A meredek emelkedő egy árokszerű vízmosásban folytatódik, ahol nehéz átjutni. Amikor elérkezünk a fennsíkra, az ösvény egy hosszabb szakaszon szinte teljesen eltűnik a növényzetben és nehezen követhető. Azonban kisegítenek minket a sűrűn elhelyezett jelzések. Egy kis erdei pihenőtől jelzéseink felfelé vezetnek, Tátika várához, amelynek felújítása szépen halad. Ajánlott, hogy pihenjünk meg a a közeli kilátópontnál, ahonnan gyönyörű kilátás is nyílik a környékre. Egészen a sztúpáig és Zalaszántóig elláthatunk innen. Ezután a kék rom (K) jelzést követve visszatérünk az elágazásig, innen a földút már a kék jelzést követi egészen a Hideg-kúti majorig. Tátika vára Tátika vára a tatárjárás után épült. Nevét első tulajdonosáról, a Tátika nemzetséghez tartozó Tádéról kapta.

Könyv: Országos Kéktúra Turistaatlasz És Útikönyv 2.

A háztetők felett megpillantjuk a várat, nagyon magasan van még a felettünk! Folyamatosan, sőt egyre meredekebben emelkedve hagyjuk magunk mögött a falut és érjük el az erdőt. Mogyoróska utolsó házcsoportjának díszes kovácsoltvas kapuja már az erdőben nyílik, ezt elhagyva véget ér az aszfaltozás, egy közönséges földúton kapaszkodunk tovább. Nagyjából tízperces további hegymászással érjük el a Várhegy nyergét körülbelül 550 méter magasan. A falu előtti mezőről pontosan 200 métert kapaszkodtunk idáig! A nyeregből indul fel a romokhoz a nagyon meredek piros rom jelzés, hogy további 60-70 métert emelkedve érjen fel a tetőre. Habár a kéktúra ezt a várromot sem érinti, kár kihagyni. Az utóbbi évek restaurációs munkájának eredményeképpen egyre szebben bontakoznak ki a várfalak, némi visszaépítéssel még tovább fokozva a falak ódon hangulatát. Érdemes felkapaszkodni a romok legmagasabb pontjára, a déli bástyára, innen csodálatos körpanoráma nyílik a környékre és a Zempléni-hegységre. A várpénztár faházánál nagyon szép váras pecsétet is kaphatunk a kéktúra igazoló füzeteinkbe!

Zalaszántót elhagyva kis dombhátra kapaszkodunk fel, innen jól látható Rezi vára a Meleg-hegy tetején. Ezután kis völgybe ereszkedik le az országút, és egy hídon keresztezzük a Nagy-Séd-patak teljesen kiszáradt, köves medrét, majd az út újra kapaszkodni kezd a hegyoldalban. Pár méterrel az előtt, hogy az országút felérne egy kis bukkanó tetejére, láthatjuk a letérési pontot, melynek jelzésit szerencsére felfestették kapuszerűen a kiágazó földút mindkét oldalán. Rátérünk arra a jól kijárt földútra, amely a Bakony-cser széles völgyének keleti oldalán fut végig enyhén, de folyamatosan emelkedve. Rövid ideig egy keskeny erdősor választja el az utat a mezőtől. Nagyjából a mező szélén vezető út felénél egy magasleshez érünk, erre felkapaszkodva akár hosszabban is megpihenhetünk itt. Gyönyörű kilátás nyílik innen a sztúpa dombjára, és nyugat felé a mezőn túl elterülő dombokra. Nem messze innen felfelé kapaszkodva hamarosan megérkezünk Rezibe. Zalaszántó látnivalói Zalaszántói sztupa Zalaszántói sztupa A zalaszántói sztúpa Európa legnagyobb, Kelet-Európa első buddhista szentélye (sztúpája).